Antikancerogene namirnice - najzdravija hrana na svijetu !

Kreirano: Četvrtak, 31 Siječanj 2013

zdrava-hranaProsječan covjek se za zdravu prehranu počinje zanimati tek u 40-im godinama života kada je već prisiljen potražiti pomoć ljekara. No, hrana može igrati presudnu ulogu u prevenciji mnogih bolesti, posebno raka i bolesti srca i krvnih žila, dvije skupine oboljenja koje ubiju najviše ljudi na svijetu.

Kada bi ljudi više jeli zdrave namirnice, te bi se brojke mogle prepoloviti. Zdravlje u biljkama ne leži samo u mineralima i vitaminima, nego i u hiljadama  fitohemijskih sastojaka koji imaju snažna antikancerogena svojstva. Povišena količina fitohemijskih tvari u hrani omogućuje da ona djeluje protiv stanica raka i zato se neke namirnice zovu i - terapijske namirnice.

Među terapijske namirnice spadaju, primjerice, kupus i sve njegove vrste: kelj pupčar, brokula, karfiol, raštika; bijeli i crveni luk, rajčica, agrumi, malina, jagoda, borovnica i brusnica. Tri namirnice koje imaju najviši postotak antikancerogenih sastojaka koji se može pronaći u prirodi su zeleni čaj, kurkuma( zacin karija) i soja. Ne čudi stoga da najmanje ljudi obolijeva od raka upravo u azijskim zemljama gdje stanovništvo puno konzumira te namirnice.

Zeleni caj se treba piti na ovaj način: dvije do tri šolje sat vremena nakon kuhanja. No ne prije nego prođe pet do 10 minuta u toku kojih se ispuštaju katehini u vodu. Nakon sat ili dva čaj gubi polifenole.

No nije ni svako voće ili povrće jednako zdravo. Krompir i mrkva, primjerice, imaju puno manje fitohemijskih sastojaka od brokule ili kupusa. Isto vrijedi za bananu u usporedbi s brusnicama ili grožđem. Ali ono što je sasvim sigurno je da stanice raka mrze kupus - tvrde doktori Béliveau i Gingras. Kada bi ljudi jeli više kupusa, luka, vlasca, soje, kurkume, rajčice ili više pili zeleni čaj, broj oboljelih od raka mogao bi se značajno smanjiti.

Kupus spada među najvažnije biljke s antikancerogenim svojstvima. Posebno je djelotvoran u prevenciji raka mjehura, prostate, probavnog trakta i raka dojke. Preporučljivo je brzo pirjanje u woku, jer se tako najbolje sačuvaju antikancerogene molekule iz kupusa. Zaleđeni proizvodi manje su učinkoviti, jer u tvornici prolaze proces brzog iskuhavanja na povišenim temperaturama, pa su zato lošiji izvor antikancerogenih molekula. Bitno je i dobro prožvakati povrće, jer se tako oslobađaju aktivne molekule.

Povećanje unosa omega-3 masnih kiselina (sardina, skuša, losos, sjemenke lana, soja, orasi) i manja konzumacija omega-6 masnih kiselina (suncokretovo ulje) može smanjiti rizik od raka i kardiovaskularnih bolesti.

Agrumi također obiluju antikancerogenim tvarima. Jedna (žene) ili dvije (muškarci) čaše crnog vina dnevno blagotvorno je za zdravlje, jer crno vino ima snažno antikancerogeno djelovanje, a dobro je i za prevenciju kardiovaskularnih bolesti. Isto je i s tamnom čokoladom, pa se preporučuje uzimanje 20 grama crne čokolade (kakao 70 posto) dnevno.

Neke namirnice djeluju protivupalno, a druge ubijaju stanice raka. Osim toga, postoje namirnice koje izvlače toksine koji izazivaju rak ili namirnice koje nas štite od slobodnih radikala. Ipak, najveći broj namirnica ne napada bolest samo na jedan već na niz različitih načina.

Ljekovitost pojedinih namirnica

Ananas - djeluje antibakterijski i protiv upala, pomaže varenje, pomaže rastvaranju krvnih ugrušaka, smanjuje pojavu osteoporoze i lomova kostiju.

Banana - smiruje želudac, smanjuje pojavu čira u želucu smanjenjem lučenja kiseline.

Bijeli luk - smatraju ga čudom od lijeka. Djeluje kako antibiotik (smatra se da pomaže u sprečavanju i liječenju raka), snižava krvni pritisak i holesterol, smanjuje pojavu srčanih napada, prehlada i upala.

Borovnica - liječi proliv, djeluje kao antibiotik kod upale mokraćnih puteva.

Brokula - vrlo bogata antioksidansima (kvercetin, glutation, beta karotin, vitamin C, indoli, lutein, glukarat, sulforafan). Smatra se antikancerogenom i koristi se protiv čira. Reguliše holesterol i šećer u krvi. Kuhanjem se neki antioksidansi uništavaju.

Bundeva - vrlo bogata beta karotinom, antioksidansom koji sprečava srčane napade i kataraktu.

Celer - vrlo bogat antioksidansima koji neutrališu kancerogene u duhanskom dimu. Djeluje diuretično i protiv visokog pritiska.

Crni luk - najbogatiji najsnažnijim antioksidansom kvercetinom zahvaljujući kome smanjuje pojavu raka želuca. Povećava korisni holesterol (HDL-high density lipoprotein - lipoprotein visoke gustoće), a smanjuje štetni (LDL-low-densitiy lipoprotein - lipoprotein niske gustoće). Djeluje protiv krvnih ugrušaka, astme, hroničnog bronhitisa, polenske kihavice, dijabetesa, arterioskleroze, dijabetesa i infekcija. Djeluje antibiotski.

Dinja - sadrži antioksidans beta karotin i ima antikoabulantno dejstvo.

Gljiva šiitake - odavno se u Aziji koristi kao lijek za srce, protiv raka dojke i leukemije. Liječi i gripu, dječiju paralizu, visoki holesterol i krvni pritisak. Sastojak lentinan pokazao je antivirusno djelovanje širokog spektra. Sastojak B glukan je navodno efikasan i protiv side.

Grah - snižava holesterol i šećer u krvi. Odlična je hrana za dijabetičare.

Grejpfrut - (cijela pulpa ili meso, ne samo sok) bogat vitaminom C. Snižava holesterol i smanjuje arteriosklerozu. Pripisuju mu se i antibiotska svojstva.

Jabuka - smanjuje štetni holesterol. Ima blago antibiotičko i antiinflamatorno djelovanje.

Jezgrasto voće - (orah, badem, lješnik) sadrži antioksidantnu oleinsku kiselinu i vitamin E koji smanjuju štetni holesterol i štite srce. Orah je bogat vrlo korisnim uljem omega-3.

Brazilski orah - verovatno najbogatiji prirodni izvor mikroelementa selena, koji je bitan antioksidans, koji deluje preventivno protiv malignih oboljenja.(2 brazilska oraha zadovoljavaju dnevnu potrebu)

Jogurt - djeluje antibiotski. Stimulira stvaranje gama-interferona. Smanjuje proljev, prehladu i upalu grla. Zbog bogatstva kalcijem koristan je protiv osteoporoze.

Kafa - podstiče mentalnu aktivnost. Ublažava astmu. Veća količina kafe može izazvati nesanicu, stanje straha, povećano lučenje kiseline u želucu i proliv. Izaziva ovisnost.

Karfiol - kao i ostale kupusnjače (iz porodice krstašica) ima antivirusno dejstvo, navodno i protiv raka.

Kelj - bogat karotinom i drugim antioksidansima. Djeluje antibiotički.

Kivi - vrlo bogat vitaminom C, pa liječi ili sprečava razne bolesti.

Krompir - bogat kalcijem, pa smanjuje krvni pritisak i pojavu moždanog udara.(napomena:kuhani krompir )

Kupus - sadrži mnoge antioksidanse i neke antikancerogene materije. Sok od kupusa liječi čir na želucu. Pošto se neki korisni sastojci kupusa uništavaju kuhanjem, bolji je svjež ili kiseli kupus.

Lubenica - vrlo bogata antioksidansima likopinom i glutacionom. Djeluje blago antibakterijski i antikoagulantno.

Malina - djeluje antivirusno. Ima u sebi prirodan aspirin.

Maslinovo ulje - smanjuje štetni holesterol i štiti arterije. Sprečava pretvaranje korisnog holesterola u štetni. Reguliše krvni pritisak i šećer.

Med - ima antibiotske osobine. Koristan je protiv mnogih bolesti. Djeluje umirujuće.

Mlijeko - sa malom količinom masti snižava holesterol i krvni pritisak. Mliječna masnoća može da uzrokuje razne zdravstvene smetnje.

Mrkva - vrlo bogata beta karotinom, štiti arterije i oči, pojačava imunitet, smanjuje infekcije, pojavu angine pektoris, raka i moždanog udara. Smanjuje holesterol u krvi. Kuhanjem se beta karotin ne uništava, a organizam ga lakše apsorbuje.

Narandža - sadrži vrlo značajne karotinoide, terpene i flavonide, zbog čega se smatra da pomaže u sprečavanju i liječenju raka pankreasa, želuca i dojke. Bogata je C vitaminom i beta karotinom. Smanjuje napade astme, pojavu bronhitisa i oboljenja desni.

Paprika (babura) - vrlo bogata antioksidansom vitaminom C. Korisna je protiv prehlade, bronhitisa, astme, respiratornih infekcija, katarakte, arterioskleroze i angine pektoris.

Paradajz - vrlo bogat antioksidansom likopinom, kojem se pripisuju antikancerogena svojstva.

Patlidžan - snižava holesterol u krvi i smanjuje negativne efekte masne hrane.

Peršun - bogat antioksidansima monoterpenima, ftalidima i poliacetilenima. Neutrališe kancerogene u duhanskom dimu.

Prokelj - sadrži antioksidanse koji ga čine antibiotskim. Ima slične efekte brokule i kupusa.

Pšenica - Puno zrno pšenice (crno brašno) smanjuje opstipaciju (zatvor), sprečava rast polipa u debelom crijevu. Neki su ljudi alergični na pojedine sastojke pšenice.

Raštika (raštan, lisnati kelj) - vrlo bogata antioksidansima, kao što su lutein, beta karotin i vitamin C. Smanjuje pojavu raka. Zbog bogatstva oksalatima ne preporučuje se ljudima sa kamenom u bubregu.

Riba i riblje ulje - vrlo ljekoviti i sprečavaju pojavu više bolesti. Štite srce, smanjuju pojavu moždanog udara, reumatski artritis, artrozu, astmu, psorijazu, visoki pritisak, tip II dijabetesa, migrenu, ulcerozni kolitis. Djeluje kao antikoagulans i protiv upala. Povećavaju korisni holesterol, a smanjuju trigliceride. Neke ribe su bogate antioksidansima selenom, koenzimom Q-10, kao i masnim kiselinama omega-3, pa smanjuju pojavu raka debelog crijeva i dojke. Po ljekovitim svojstvima najbolje su sardina, skuša, haringa, losos i tunj.

Riža - djeluje protiv proliva, dok su rižine mekinje dobre protiv zatvora.

Senf - smanjuje otok sluzokože, nakupljanje sluzi u dišnim putevima, smanjuje „zapušenost“ izazvanu prehladom i upalom sinusa.

Smokva - djeluje laksativno, antiulcerozno, antibakterijski i antiparazitski.

Soja - bogata hormonima. Smanjuje pojavu raka dojke i prostate. Snižava krvni pritisak.

Špinat - vrlo bogat antioksidansima, naročito beta karotinom, i luteinom. Snižava holesterol. Zbog bogatstva oksalatima ne preporučuje se bolesnicima sa kamenom u bubregu.

Šljiva - djeluje laksativno i antibakterijski.

Špargla -vrlo bogata antioksidansom glutationom koji djeluje antikancerogeno.

Zob - smanjuje holesterol. Korisna je protiv bronhitisa i nekih stomačnih tegoba. Djeluje antidepresivno i može pomoći u odvikavanju od pušenja.

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd