Simptomi gorušice

Gorušica je osjećaj, žarenja (pečenja) u donjem dijelu grudnog koša, skoro da i nema osobe koja se bar nekada nije suočila sa ovim problemom. Ponekad simptomi koji prate gorušicu mogu biti zbunjujući, ukoliko se često ponavljaju, ukoliko postaju izraženiji, neophodno je konsultovati liječnika.

Utvrđeno je da se gorušica uglavnom javlja neposredno nakon obroka, u ležećem položaju ili pri saginjanju i počinje kao osjećaj „gorenja“ u grudima koji može početi u stomaku i širiti se ka vratu, uz moguć osjećaj kiseline u ustima.Nekada je ove simptome teško razlikovati od simptoma srčanog udara, ali moguće je i da se radi o srčanom udaru ako se osjeti iznenadni pritisak, stezanje ili jak bol u središnjem dijelu grudnog koša koji traje duže od nekoliko minuta i ne smanjuje se.

Većina srčanih napada počinje polako i bol se širi ka leđima, vratu, donjoj vilici, ramenima i rukama, posebno lijevoj ruci. Ukoliko dođe do osjećaja nedostatka vazduha, znojenja, vrtoglavice, muke, osobito nakon stresa, fizičkog ili psihičkog, odmah potražite stručnu pomoć. Prevencija je najbolji način borbe protiv gorušice, svakako i kod svih bolesti, pa i bolesti srca. Preporučuje se: ukoliko imate gorušicu, nekoliko jednostavnih pravila uz koja možete izbjeći ovaj neprijatan problem. Kada jedete, opustite se, jer stres povećava proizvodnju želudačne kiseline. Jedite polako, ne pretjerujte u količini hrane.

Nastojte da jedete četiri ili pet manjih obroka umjesto tri velika – izbjegavajte ljutu hranu. Vjerovatno niste znali da neka hrana pojačava izlučivanje želudačne kiseline: agrumi ( limun, narandže, limeta…), bijeli luk, gazirana pića, začinjena hrana i hrana na bazi paradajza. Kao i masna hrana, čokolada, čaj, kafa i alkohol.Prošetajte nakon jela. Ukoliko imate gorušicu tokom noći, nemojte jesti nekoliko sati prije odlaska na spavanje. Prevelika tjelesna težina pojačava ritisak na želudac i može protjerati kiselinu u jednjak, zato se često javlja kod trudnica. Sigurno najstariji i najpoznatiji lijek za gorušicu je soda bikarbona, a za umirenje želuca i čajevi od angelike, kamilice i nane.

Kao prirodni antacidi (smanjuju kiselost želudačnog sadržaja), primjenjuju se: aloja, lješnik, badem, pržene pšenične klice, mrkva, banane. Grickanje badema između obroka ili grickanje jedne mrkve ili banane brzo će smanjiti neprijatan osjećaj kiseline. Ipak, većina navedenog ,ima trenutni efekat i prema iskustvima mnogih, ciljana medikamentozna terapija, od presudne je pomoći. Dakle, ukoliko promjena životnih navika ne dovede do smanjenja tegoba u terapiju treba uključiti i lijekove koje će propisati liječnik specijalista(gastroenterolog), nakon razgovora i pregleda.

Najčešće se upotrebljavaju lijekovi koji smanjuju sekreciju želudačne kiseline. Naši liječnici u Plavoj Poliklinici predložiće vam plan ishrane, nekoliko laboratorijskih pretraga, obaviće ciljane specijalističke preglede kako bi sanirali vaše tegobe i spriječili eventualno pogoršanje. Stav naših stručnjaka u Poliklinici je da zapravo, svako stanje može imati različite kliničke manifestacije i kliničku sliku, te je za postavljanje definitivne dijagnoze, kao i planiranje potrebnih ispitivanja i terapije potrebno obratiti se liječniku. Tu smo zbog vas!