bsen

Šta je Gastroskopija?

Gastroskopija je pregled unutrašnjosti jednjaka, želuca i dvanaesnika. To se izvodi pomoću tankog, fleksibilnog optičkog instrumenta koji prolazi kroz usta i omogućuje liječniku da vidi da li postoje oštećenja sluznice jednjaka (jednjak) ili trbuhu, i postoje li čirevi u želudac ili dvanaesnik.

Liječnik će odlučiti kada je tretman lijekovima sam po sebi dovoljan ili je potrebna gastroskopska pretraga u lokalnoj bolnici.

Postupak je bezbolan i obično se obavlja pod laganim sedativom kao jednodnevni tretman pacijenta u specijaliziranim endoskopskim jedinicama.

Povremeno, nakon razgovora s doktorom endoskopije, postupak će se provesti bez sedacije. Kada se koristi sedacija, pacijent neće biti u stanju voziti ili upravljati strojevima za ostatak dana.

Svatko tko pati od želučanih problema treba konzultirati liječnika koji će, u većini slučajeva, liječiti simptome bez većih pregleda.

Kako se gastroskopija izvodi?

Nakon što je objasnio proceduru, doktor endoskopije će poprskati unutrašnjost grla s lokalnom anestezijom. To je sličan anestetik koji se koristi od strane stomatologa. To umrtvljuje grlo i može otežati gutanje. Kada se sedacija koristi, to nije puni anestetik i pacijent će i dalje biti pri svjesti. Sestra poliježe pacijenta na njegovu lijevu stranu, a doktor endoskopije nježno postavlja instrument u usta i pitata pacijenta da ga proguta, što se osjeća kao gutanja velikog komada hrane.

Doktor endoskopije možda će morati staviti nešto zraka u želudac za učinkovito obavljanje ispita, a to može izazvati nelagodu ili čak potrebu da podrigne što je sasvim normalno.

Doktor endoskopije će pažljivo ispitati sluznicu jednjaka, želuca i dvanaesnika te utvrditi uzrok simptoma. To trajati oko 10 do 15 minuta.

Zašto je gastroskopija korisna?

• liječnik može proučavati sluznicu želuca od vrha do dna, i vidjeti iritaciju, rane, ili tumore. Gastroskopija je efektivna, i zamijenilo je korištenje X-zraka u mnogim slučajevima. Ona pomaže liječniku da vidi nekakve abnormalnosti u jednjaku, želucu i dvanaesniku. Precizno je i sigurno.
  • Kroz gastroskop, liječnik može uzeti uzorke ili fotografije sluznice. Najmoderniji gastroskop također može pokazati područja u želucu na TV ekranu, tako da se sluznica može proučavati temeljito. To se može snimiti na videovrpce, a koristi se za kasnije uspoređivanje.

Pacijentima se često daje gastroskopski pregled zbog njihovih probavnih simptoma, koji se obično mogu liječiti s tabletama.

Povremeno, uzrok čira je nejasna i sada je poznato da su mnogi čirevi uzrokovani bakterijskim infekcijama u želucu.

Biopsija (mali komad sluznice želuca) može biti uklonjena tijekom endoskopije i ispitan mikroskopom u laboratoriju za točno određivanje infekcije.

Za vrlo mali broj bolesnika s probavnim smetnjama može se utvrdi da imaju rak, te opet, dijagnoza se može odrediti prema rezultatima biopsije. S detaljnijim pretragama može se planirati kako osigurati najučinkovitije liječenje.

Je li gastroskopija sigurna?

Svi postupci nose određeni rizik, ali ambulantna gastroskopska dijagnoza je vrlo sigurna. Manje komplikacije nisu uobičajene a velike komplikacije su vrlo rijetke.

<< Gastroenterologija